Angående dubbel- och trippeldebiteringar

I samband med en driftstörning hos vår leverantör för kortbetalningar, Westpay, har vissa gäster debiterats två eller tre gånger för sitt kortköp hos oss måndagen den 24/6.

 

För att följa Westpays driftinformation:
Klicka på länken här: https://www.westpay.se/driftsinformation

 

Detta är tyvärr inget vi på Mocca deli kan påverka men Westpay arbetar med att återbetala de felaktiga betalningarna så att de som är drabbade ska få tillbaka sina pengar så fort som möjligt.

 

Vi på Mocca deli ser allvarligt på det inträffade och ber om ursäkt för de besvär detta har skapat. Vi arbetar nära och noggrant med leverantören Westpay för att säkerställa att återbetalningarna utförs så snabbt som möjligt.

 

Uppdatering 2024-07-03

Vi har nu fått bekräftelse på att alla återbetalningar är gjorda av Westpay. Vi har även fått in bekräftelse från gäster att de fått redan fått tillbaka sina pengar tillbaka.

 

För er som ännu inte fått er återbetalning kan det ta mellan 1-3 bankdagar innan man ser pengarna på sitt konto beroende på bank och vilken typ av betalkort man har.

 

Har du några frågor eller funderingar?
Vänligen kontakta Westpay på support@westpay.se eller ring på +46 (0)8 506 684 50.

Uppdatering 2024-07-04

Vi har nu fått bekräftat att många men inte alla har fått sina pengar tillbaka på sitt bankkonto, enligt Westpay ska alla gäster ha sina pengar tillgängliga senast fredag 5 juli.

 

Vi vill poängtera att Mocca deli inte har gjort några dubbel- eller trippeldebiteringar på gästernas kort. Mocca deli har inte heller mottagit pengarna för dessa. Det är ett tekniskt fel hos terminalleverantören Westpay som orsakat felet och det är de som återbetalar till gästerna.

 

Saknar du din utbetalning eller har du några frågor eller funderingar?
Vänligen kontakta Westpay på support@westpay.se eller ring på +46 (0)8 506 684 50.

 

 

Uppdatering 2024-07-06

Följ Westpays driftinformation:
Klicka på länken här: https://www.westpay.se/driftsinformation